FAQ

Ofte Stillede Spørgsmål

Hvad gør jeg ved reklamationer og fejl?+

Hvad dækker min garanti?+

Hvis du har en Panasonic pumpe dækker garantien kun komponenterne, dvs. at vores arbejdsløn ikke er dækket. Hvis du derimod har en af vores andre pumper dækker garantien både komponenterne og vores arbejdsløn.

Hvordan aflæser jeg fejlkoden på min LG eller Panasonic pumpe?+

For at aflæse fejlkoden på din Panasonic pumpe skal du følge denne vejledning:
• Indsæt papirclip eller lignende i “tjek”, der ses nu to vandrette streger i displayet
• Tryk på den blå pil op indtil der står H00 i displayet
• Du kan nu bladre igennem listen af fejlkoder. Når maskinen bipper noteres fejlkoden ned f.eks: H6532 eller F5413
For at aflæse fejlkoden på din LG pumpe skal du aflæse i displayet.

Hvad gør jeg ved reklamation?+

Hvis der er noget galt med din varmepumpe skal du kontakte os. For at gøre behandlingen nemmere skal du have serie nr. og fakturaen ved hånden når du kontakter os. Hvis du har en LG eller Panasonic pumpe skal du også have aflæst fejlkoden.

Mit sms-modul virker ikke, hvad kan der være galt?+

Der kan være forskellige årsager til at dit sms-modul ikke virker.
• Pinkoden på sim-kortet er ikke fjernet
• Der er ingen forbindelse til sim-kortet
• Jumperen er ikke monteret korrekt
• Sim-kortet er fra en telefon-udbyder som ikke er understøttet
• Hvis du ikke har en Panasonic pumpe skal sms-modulet indstilles til din pumpe
Alle smartphones og analoge telefoner fungerer med sms-modulet (undtaget Ipad)
Hvis der stadig er problemer med dit sms-modul efter du har tjekket disse ting efter skal du være velkommen til at sende den ind til os så kan vi tage et kig på hvad der er galt. Hvis vi ikke finder nogen fejl ved modulet sender vi en regning på 500,- kr for gennemgang og dækning af fragt.

Hvad skal jeg vide inden jeg køber en varmepumpe?+

Hvad er en Danmarkspumpe?+

Enhver DanmarksPumpe leveres ALTID med 10 års kompressorgaranti og 5 års garanti på øvrige dele, autoriseret installation, indbygget frostsikring og gratis isolering, så den kan klare den danske vinter.
DanmarksPumpen kan ikke fryse til om vinteren
KINNAN’s DanmarksPumper er nøje udvalgt blandt verdens mest solgte fabrikater: LG, Panasonic og Mitsubishi. For at kunne klare den danske vinter er de forbedret med varmetråde, så de kan afrime, selv om det fryser 25º C udenfor.
DanmarksPumpen er effektivt isoleret mod varmetab
DanmarksPumpen har ekstra specialfremstillet varmeisolering, hvor der kan være varmetab. Jo mere udedelen varmeisoleres, des mindre spildenergi er der. Det øger effekten fra varmepumpen og reducerer strømforbruget.
DanmarksPumpen leveres NU med 10 års kompressorgaranti og 5 års garanti på alle andre dele
Købeloven i Danmark giver to års garanti på fabrikationsfejl. KINNAN giver 5 ÅRS TOTALGARANTI – ikke blot på DanmarksPumpen, men også på installationen.
Det sidste er vigtigt, for arbejdslønnen kan være en væsentlig post. Nu udvider vi garantien med YDERLIGERE 5 ÅRS GARANTI på kompressoren.
Kinnan betaler alle reservedele og arbejdsløn i den garantiperiode. Hvis man selv plejer og passer DanmarksPumpen med almindelig rengøring og støvsugning, er et serviceeftersyn hvert 2. år – udført af en autoriseret Kinnan-installatør – nok til at sikre dig GARANTIERNE.
BlueFin Condencer
Kinnan har godkendt Panasonic’s helt nye specialmodel BlueFin til at indgå som DanmarksPumpe – med deraf følgende udvidet garanti – nemlig 5 års totalgaranti på alle komponenter men yderligere 5 år på kompressoren, så du i alt får 10 års kompressorgaranti.
BlueFin er betegnelsen for en coating af de microfine alukøleribber, der uafbrudt skal have maksimal luftgennemstrømning for at optimere effekten. BlueFin hindrer korrosion og partikler i at sætte sig mellem ribbene og tætne og/eller nedbryde disse, hvorefter varmepumpen gradvist sættes ud af funktion.
I Danmark er det et faktum, at jo tættere man bor på kysterne – jo større risiko for korrosion er der.
Derfor anbefaler vi hos Kinnan at vælge varmepumpen HZ9 BlueFin, hvis man bor tæt på den jyske vestkyst.

De modeller vi tilbyder som Danmarkspumpe:

Panasonic HZ9 Bluefin (tilbydes kun som Danmarkspumpe)
Mitsubishi FH25
Mitsubishi FH35
LG Prestige 9 Plus
LG Libero 9 Plus

Hvad er Bluefin coating?+

Den nye Bluefin coating er noget helt nyt fra Panasonics udviklere. Da hele Danmark ligger tæt på kysten bliver varmepumpens lameller hurtigt nedbrudt på grund af det høje saltindhold i luften. Med den nye Bluefin coating sikrer Panasonic at lamellerne holder væsentligt længere.
Vi gør opmærksom på at indtil videre bruges Bluefin coating kun på Panasonic HZ9 varmepumpen

Hvor sidder temperaturmåleren?+

På din varmepumpe sidder temperaturmåleren i indedelen og ikke i fjernbetjeningen.

Hvilken forsikring skal jeg tegne for at dække min varmepumpe?+

Din varmepumpe hører ind under en indboforsikring men kontakt dit forsikringsselskab hvis du er i tvivl om hvorvidt den er dækket af netop din indboforsikring.

Hvor tit kan jeg få tilskud til en ny varmepumpe?+

Da tilskuddet fra energiselskaberne følger matriklen er det muligt at få tilskud til så mange pumper som man ønsker, så længe det ikke er på samme matrikel. Dette betyder også at man kan få tilskud både til ens helårshus og ens sommerhus.

Hvad skal jeg kigge efter ved køb af ny pumpe?+

Der findes mange billige luft til luft varmepumper i Danmark. De sælges typisk i byggemarked og er produceret til de varme lande og tit med eneste formål at køle. Det at de er lavet til køling gør at de ikke er særlig energieffektive ved varmeproduktion og at de i ved lave temperaturer kan fryse til.

Da der i Danmark er en del måneder med koldt vejr skal du vælge en pumpe der er beregnet til opvarmning da det er langt det bedste rent energimæssigt. Dette betyder at du skal vælge en pumpe der kan håndtere temperaturer på mellem -15 og -20 grader. Hvis din pumpe kun kan klare -15 grader kan du placere den i en skjuler som nedsætter chillfaktoren fra f.eks. blæst.

De bedste varmepumper er desuden ofte langt mere lydsvage end andre modeller, her skal du huske at sammenligne dB både på højeste effektet og ved laveste effekt.

Hvad dækker min garanti?+

Hvis du har en Panasonic pumpe dækker garantien kun komponenterne, dvs. at vores arbejdsløn ikke er dækket. Hvis du derimod har en af vores andre pumper dækker garantien både komponenterne og vores arbejdsløn.

Skal jeg vælge jordstativ eller vægbeslag?+

Ved træhuse anbefaler vi at vælge et jordstativ til din varmepumpe som vi stiller på en flise. Ved andre former for facade er det op til dig hvilken løsning du synes er bedst

Hvor skal min varmepumpe placeres for optimal udnyttelse?+

For at du får mest muligt ud af din varmepumpe skal den placeres midt på væggen. Varmepumpen kan godt placeres højere oppe men dette kan give problemer da varmepumpen kan suge den luft ind igen som den lige har sendt ud. Dette betyder at den bliver ved med at genopvarme den varme luft uden at den bliver fordelt ud i rummet. Din varmepumpe skal derfor placeres minimum 10 cm fra loftet.

Hvad skal pumpen bruge af strøm?+

Både yder- og inderdelen skal bruge et almindeligt 220V strømstik med jord. Hvis der ikke er mulighed for jord kan vi montere et jordspyd til en merpris.

Hvad skal jeg vide om service?+

Hvorfor skal jeg betale forud for service?+

Når vi udsender brev omkring service vedlægger vi et girokort til betaling af service. Dette gør vi for at sikre at du har modtaget vores brev og accepterer tidspunktet for service.
Dette giver også dig muligheden for at lægge en nøgle til os hvis du ikke selv er hjemme eller få en anden til at lukke os ind da regningen allerede er betalt

Får jeg automatisk besked ved service?+

Ja det gør du. Vi udsender brev ved service omkring marts måned. Dette brev indeholder et tidspunkt for dit service og et girokort.

Hvorfor skal der udføres service i foråret?+

Vi udfører altid service om foråret (medmindre andet er aftalt) da der skal være minimum 15 grader for at vi kan yde den optimale service på din pumpe.

Hvorfor skal der ydes service på min pumpe?+

Der er 2 faktorer gældende – dels servicekravet fra importøren (gælder alle deres pumper) og dels service udført i henhold til lovgivningen (gælder kun de varmepumper med 1000 g kølemiddel og over).

Importøren har som krav, at der skal ydes service på din varmepumpe for at bibeholde garantien på pumpen. På en almindelig pumpe, skal dette blot udføres indenfor 24 og 48 måneder efter opsætningen og koster 1295 kr. pr. gang.

Lovgivningen siger, at pumper med over 1000 g kølemiddel (f.eks. Panasonic), skal have service årligt. Vi tilbyder en årlig aftale i 5 år. Dette koster 995 kr. pr. gang/om året.

På Danmarkspumper, der har 5 års totalgaranti og 10 års kompressorgaranti er følgende krav gældende fra importøren. For at bibeholde denne garanti skal der udføres service minimum hvert andet år i garantiperioden. Dette skal gøres indenfor 24, 48, 72 og 96 måneder og koster 995 kr. pr.gang.
Hvis du ønsker service hvert år i de 10 års garantiperiode koster det kun 795 kr. pr.gang/om året.

Hvad skal jeg vide om sms- og wifi-moduler+

Mit sms-modul virker ikke, hvad kan der være galt?+

Der kan være forskellige årsager til at dit sms-modul ikke virker.
• Pinkoden på sim-kortet er ikke fjernet
• Der er ingen forbindelse til sim-kortet
• Jumperen er ikke monteret korrekt
• Sim-kortet er fra en telefon-udbyder som ikke er understøttet
• Hvis du ikke har en Panasonic pumpe skal sms-modulet indstilles til din pumpe
Alle smartphones og analoge telefoner fungerer med sms-modulet (undtaget Ipad)
Hvis der stadig er problemer med dit sms-modul efter du har tjekket disse ting efter skal du være velkommen til at sende den ind til os så kan vi tage et kig på hvad der er galt. Hvis vi ikke finder nogen fejl ved modulet sender vi en regning på 500,- kr for gennemgang og dækning af fragt.

Hvad sker der med mit wifi-modul under strømsvigt?+

Dit wifi-modul kan ikke fungere uden internet og under et strømsvigt vil der ikke være internet, dit wifi-modul kan derfor ikke fungere.

Hvad sker der med mit sms-modul under strømsvigt?+

Hvis der sker strømsvigt sender dit sms-modul dig en sms om det. Der er et backup batteri i dit sms-modul som sikrer at det fungerer under strømsvigt

Kan jeg aktivere vedligeholdelsesvarme med mit sms. og wifi-modul?+

Du kan aktivere din vedligeholdelsesvarme med dit sms-modul men ikke med dit wifi-modul.

Vi hjælper fra start til slut

Når du bestiller en varmepumpe hos os, så vejleder vi fra du kontakter os, til vi har været og installere pumpen i dit
hjem.

Har du spørgsmål skal du også være velkommen til at ring på 77 340 240

Vi anvender cookies for at sikre at vi giver dig den bedst mulige oplevelse af vores website. Hvis du fortsætter med at bruge dette site vil vi antage at du er indforstået med det. Læs mere...

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk